Larm

Imorse ringde telefonen o jag for iväg o arbetade som fritidsledare här ute på landet. Efter jag slutat o stängt portarna gick jag till gympahallen o joinade barngympan. Nä, det gjorde jag inte, jag gick till gymmet som ligger i samma byggnad o tur var väl det för när jag var som allra svettigast o tröttast o nästan färdig med 5 km på bandet rusar en flock med mammor in o säger att larmet på dagis har gått. Jag får gå av bandet o springa ut i mörkret med 2 kidz som skrämmer upp mig med att de e inbrott o dom sett någon inne på dagis tända en lampa, det gör ju inte mig sådär jättestadig på benen men vågar mig ändå in på dagis o kollar läget o det är såklart tomt, falskt alarm = skönt. 
Jag går tillbaka in på springbandet o inser att siffrorna är helt borta o jag vet inte alls hur länge jag sprungit o blir förbannad för att jag inte kan ge min kaloriräknare exkta siffror så får chansa hej vilt.
På vägen ut till bilen möter jag 2 "vakter" som kollar larmet o dom säger att det kan ju ha vart en liten mus som utlöste larmet... vem helst förstår att en liten mus inte kan utlösa ett larm utan det måste va en stor jävla skeppsråtta KUL att jag öppnar imorgon då och att denhär "lilla musen" säkert sitter där innanför dörren i gryningen o bara väntar på att bita tag i mina ben :'( 
 
Typ världens sötaste jag hittade på instagram en gång
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0