Torres Äggfria Pannkakor

Är hemma hos Sara och börjar jobba om en timme och behöver få i mig någon form av lunch. Är sugen på jordnötssmör och har även 2 bananer som borde ätas upp. 
Jag vet att Sara brukar göra bananpannkakor men eftersom jag avskyr ägg så googlade jag lite och lade samman några recept tsm med tidigare idéer som fanns i mitt lilla huvud. 
Resultatet av detta blev bland det godaste jag ätit och som om det inte skulle va nog med det så är dessa pannkakor även nyttiga, kors i taket!
 
 
TORRES ÄGGFRIA PANNKAKOR
 
Du behöver:
1/2 dl havregryn (jag avände dem som är glutenfria från semper för som "smälter" lättare)
1 nypa salt
1/2 dl vetemjöl
1 dl lättmjölk
1/2 tsk bakpulver
 
Gör såhär:
Blötlägg havregrynen i lite av mjölken tillsammans med den lilla nypan salt och låt stå i 15-30 min.
Vispa i resten av mjölken och de andra ingredienserna.
Stek någon minut på var sida på hög värme i en klick smör eller margarin.
Servera tillsammans med jordnötssmör och skivad banan.
 
 
 
Nu är det så att jag är inte den som är van vid att steka pannkakor så det kanske mest ser ut som gröt på bilden men om man bara får in den rätta kycken så är jag säker på att dom blir lika fina som goda. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0