Säkrar bilder

Idag är jag ledig och har ingenting särskilt att göra så jag satte mig ner och började bränna över bilder till CD-skivor, för det finns inget sorgligare än när datorn kraschar och allt är plötsligt bara helt borta för alltid. Lite jobbigt bara att jag köpte för små skivor, ryms bara 700 MB på varje skiva och jag har bilder från 2003 fram tills nu... Jag kan iaf glädja mig åt att efter att ha bränt 11 CD-skivor hittade en hög med tomma DVD som jag glömt bort att jag hade<3 
Tänkte att jag någon dag också ta tag i alla, utan att överdriva, tusentals diabilder och scanna in i datorn. Sjukt kul att kolla på alla gamla bilder men tråkigare att min scanner bara kan ta ca 10 diabilder åt gången men det skall väl gå om jag får hjälp av min vän tålamod :) hihi
Nu har jag ju iafalla mina bilder från senare år helt säkrade, både på extern hårddisk och på skivor, skönt (y)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0