Såhär borstar jag tänderna, när jag har lust

Nu har jag borstat mina tänder. Oftast brukar jag bara ta några varv med bebistandborsten men ibland gör jag extra borstning, det gjorde jag idag och såhär går det till:
Först använder jag mig utav en eltandborste från oral b och borstar varje tand/sida i taget. Föst insidan sen tänderna och sen utsidan, samma visa både uppe och nere.
Efter detta tar jag en pinne som det sitter fast tandtråd på, jag vet inte vad det heter med det är väldigt smidigt, jag rekommenderar verkligen. Den kör jag iaf med ett par gånger mellan tänderna innan jag går på den lilla lilla mellanrumsborsten, den brukar jag doppa i tandkräm och sen bara mellan tänderna där framme för den får inte plats mellan baktänderna.
Nu är det sista steget innan jag är helt färdig och det är att använda en tandborste som bara är en "pigg/borste" på, precis som en vanlig tandborste fast vädligt mkt mindre borst. Den tar jag lite tandkräm på och borstar där eltandborsten inte kmr åt och uppe vid tandköttet.
Just nu använder jag mig utav en tandkräm som inte bleker tänderna utan snarare tar bort missfärgningar, det är som ett silverschampoo ungefär. Tandkrämen heter Clinomyn och är anpassad efter rökare och snusare men även rekommenderad för kaffe- och tedrickare, vilket passar mig utmärkt!
Jag har nu använt tandkrämen i en vecka ungefär och kan redan se skillnad faktiskt, jag rekommenderar.
Om du inte själv har gula tänder kan man ju alltid ge bort den till någon i julklapp som är lite gul? :)
Det var berättelsen om hur jag behandlar mina tänder.
Puss och godnatt<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0