Nationaldag

Är nyss hemma från ett besök hos grannen som bjöd på nationaldagsfika. MUMS!
Idag har jag försökt att måla tånaglarna utomhus. Kruxet med detta är att nagellacket hinner torka innan man hinner fram till tån för att det blåser så mkt, vilket resulterar i stor kaos med färgklumpar på tårna (n) Nu, efter många försök att få det bra har jag bara en tå kvar att göra om, det tänker jag verkligen göra inomhus.

När jag ändå är inne på ämnet färg kan jag berätta för er att jag öppnade min låda med färg jag fick av pappa i julklapp. Det var 2 olika oljor och 10 olika färger som hamnade överallt.
Är det någon som har målat med oljefärg innan är jag sjukligt tacksam om nån kan förklara för mig hur man använder domdär oljorna. En var genomskinlig och stod att den var snabbtorkande, den andra var ölfärgad och stod inget på vad den är till för. Jag använde båda två, är det korrekt att göra så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0