Största uppdateringen ever

Hej hej bloggen <3
Nu har jag äntligen kommit hem till Lilla hultrum efter många dagar i Borlänge och London.
Vi börjar med Borlänge.
Dagen innan Vi skulle åka iväg jobbade jag och Sara kväll ihop. Efter jobbet skjutsade Sara och Anton mig till Tranås. Påvägen dit hände nått riktigt obehagligt. Vi ser någonting ligga vid vägkanten och upptäcker så snart att det är en människa och en krossad cykel. Vi springer förståss ut ur bilen och ringer ambulans eftersom mannen är medvetslös. Som tur är stannade det en till bil och hjälpte till tills ambulansen kom. Mannen hade iaf klarat sig tack vare sin cykelhjälm så vi fick fortsatta färden till Tranås.

Det var en tidig morgon. Jag och Timmy fick skjuts till tåget och mötte upp Sara i Nässjö. Vi alla går på tåget och åker till Sthlm, säger hej till Timmys pappa och går sedan raka vägen till Donken där vi blir glatt överaskade över att dom börjat med GLASEN! :D Jag och Sara smugglar ner dom i sovsäcken eftersom man egentligen inte får lov att ha med sig glas in på campingområdet på Peace.
Tåget från Sthlm vart försenat typ en timme och vi drog och släpade på våran packning. Jag talar nog både för mig och Sara när jag säger att vi skulle köpt öl där ist för att ta med i packningen ^^
Vi hittar Bibbi, Kitty, Ellen och Sofia och lyckas få en tältplats brevid dom (y) Fort som attan reste vi tältet och lika fort var första bärrtzen i magen.
Efter en liten stund gick vi och kikade på några alla artister. Kings of Leon minns jag spelade första dagen och herre jesus vad jag var kissenödig och herre jesus vad dom var bra!

Jag kan inte riktigt säga vilken dag som var vilken med en av dagarna tror jag att jag fick karatefylla och träffade Timmys kamrater från norr. Jag minns att Benny dreglade i en solstol och jag träffade Moa och Lapperäppe, dom var snälla och söta, likaså han med kryckorna och alla dom andra som jag inte minns vad dom heter. Även Benny var trevlig efter att ha vaknat till liv igen :)
En av dagarna åkte jag, Sara, Kitty, Bibbi, Ellen och Sofia hem till någon. Det kom en mamma och hämtade oss med en bil. Hon körde oss till systemet och sedan åkte vi hem till någon. Det var så jävla nice. Vi laddade mobilerna, duschade, åt mat och umgicks. Det var en av dom snällaste familjerna jag sett.
Förutom att gå runt onykter på campingen och leta efter folk man känner eller lära känna folk man inte kände. Kollade och lyssnade vi på en hel del musik. Det är svårt att säga vem/vilka som var bäst men jag höll iaf på att nästan börja gråta på Veronica Maggio. Kings of leon var jättebra, Journey likaså, Håkan älskar jag så mkt att jag hatar mig, Bob Dylan - Jag har sett honom. ALLT VAR KANONERS

På hemvägen var packningen flera kilo lättare och träningsvärken hade nästan helt försvunnit, likaså rösten. Jag vart lite mobbad över att jag lät och såg ut som "hej jag är 14 år och har precis kommit i målbrottet" Men det övergick snart till ont i halsen, ont i kroppen och en hejdundrandes förkyldning.

Jag var hemma i 1 dag efter Peace & love. Sen åkte jag och Wurre md hans familj till London!
Efter ett par lugnande piller tyckte jag att flygningen faktiskt gick riktigt bra :)
Väl framme i Londom kunde jag inte tänka på nått annat än Harry Potter. ÖVERALLT, vart jag än vände mig så tänkte jag på Harry. När jag såg en buss, när jag såg ett hus, när jag såg en telefonkiosk i tunnelbanan, i affärerna, ja överallt. Faktiskt så såg jag nästan Harry på riktigt. För det var nån grej inför filmpremiären och det var folk överallt och några hade köat över en vecka för att få se Harry. Jag fick nöja mig med att se Neville på en bildskärm.
Första dagen gick vi på musikalen "We will rock you" Den var bra bra bra (y) En annan dag åkte vi till Abbey road och gick över övergångsstället det var fräckt som fan och sen skrev vi på muren utanför studion, det var me fräckt som fan. Sen gick vi in i en Beatles-shop som låg typ där och jag ville ha allt som fanns där inne.
Sen har jag sett massa sånnadär andra saker som dendär stora klockan och ögat och en känd bro (en annan bro som e med i Harry Potter me), en kyrka lr typ katedral. Vi var på museum och kollade på mumier, det var läskigt.
Sen var vi på dedär stället där det är massa vaxdockor. Faktiskt så trodde jag att det skulle va bättre, vissa såg man att det var låssas, fast vissa dockor såg jättebra ut, de va nästan läskigt. Jag tänker lägga upp lite bilder på detta senare, både här och på facebook.

I lördags kom vi hem iaf så jag har vart hos Wurre tills idag och nu är jag helt utvilad och redo för att sätta igång på sommar-schemat imon, NOT! Jag är fortfarande förkyld och vill bara äta chips nu. Så det skall jag göra me.
HEJDÅ BLOGGEN <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0