Sockeravvänjning och sol

Jag tror att idag är dagen då jag "slutar" med socker. Jag har länge, allt för länge ätit godis eller kakor varenda dag o då menar jag verkligen varenda dag. Har i någon vecka nu försökt att bli sockerfri men slutar alltid med att jag glömmer bort dedär o vips så sitter jag där med en kaka i handen.
Idag steg jag upp 05.30 och har hittils lyckats hålla mig undan diverse sötsaker men klockan är bara halv 8  så mkt kan hända. 
Har hört på ryktesvägar att om man klarar 3 dagar utan sötsaker så hinner kroppen ställa insulinvärdet till rätta och man blir helt enkelt av med dedär sjukt kraftiga sockerberoendet. Heja på mig att jag klarar detta. 
 
Igår kom sommaren hit kändes det som, gjorde en springtur utomhus i bara kortbraller o linne o lyckades bränna både ben o näsa som inte blev så mkt bättre av att vara ute 6-7 timmar på dagis/fritids o sedan fortsätta dagen hemma med någon timme sömn på altanen även att jag smörjde in med solskydd. Men jag klagar inte, imon skall det bli regn o sen när började jag blogga om vädret?! Hejdå
 
Här är en bild från helgen när jag, Katty o Sara åkte till Halmstad och hälsade på Bibbi, drack kaffe i solen, berättade skvaller, dansade o hade det så bra som bara vi kan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0