Listig lista

Yay! Kikade in på kattallergiker.blogg.se och fick se en härlig frågelista och kopierade självklart frågorna och gjorde om svaren till mina egna (kändes konstigt att inte byta ut svaren)

 

1. Hur gammal är du? 22, fyller 23 i september (längtar)

 

2. Hur gammal känner du dig? Ibland tror jag att jag fortfarande är 16, glömmer bort såntdär så fort så ibland kan jag tro att jag är dement och 80+ medan mattanten på jobbet tycker jag ser ut som en 11åring. Det är klurigt dedär med ålder

 

3. Vad har du gjort i dag? Jag har bakat kakor som blev åt helvete, duschat, målat naglarna och packat kläder i en väska inför helgens resa till Sthlm

 

4. Vilken film såg du senast? Wreck it Ralph, STÖRTBRA 

 

5. Vem ringde du senast? Sara, ringer ingen annan än Sara o mamma men mest Sara. 

 

6. Är du besatt av någonting? Söta djur, socker, te med mjölk, människor och internet 

 

 

7. Är du rädd för blod? Jag är inte direkt nån vampyr men jag är inte rädd för blod. Jag avstår gärna från det om det levereras i större mängder

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter i köket och det ser förfärligt ut. Mamma har bakat bröd som ligger i påsar lite här och var, jag har en tom tekopp med påsen kvar i, nagellack, mobil, vasselin och papper ligger till vänster om mig och till höger ligger det frukt, en skrivare, nässpray och en tom mineralvattensflska. 

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Nej det kan jag inte

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Alla färger, mest mörka fast jag är egentligen en pastelltjej. Svart och vitt är nog det som tar upp den mesta platsen, tråkigt nog. 

 

12. När vaknade du i dag? Ställde klockan på 10, gick upp halv ett, That's how I roll, yeah!

 

13. Vilken är din favorithögtid? Jag ränkar min födelsedag som en högtid, älskar när dagen är min och alla andra bara får se på hur jag vräker i mig tårta och öppnar presenter, aah love<3

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Mitt på övergångstället i Shibuya med alla mina bästisar och en kopp te

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Det första jag kommer att tänka på är Norge. Varenda gång jag vart där har jag blivit sjuk, inte så konstigt kanske när man hoppar ner för ett osynligt stup o drunkar i snö. 

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Framför tvn i min gungstol, katten i knät, en kopp te i handen och gubben snarkandes på soffan.... HAHA, aldrig i livet, det är nästan hundra år kvar tills jag går i pension, inte hinner väl jag tänka på det nu?

 

17. Vad lyssnar du på just nu? Den knastrande elden i vedspisen brevid mig, mysfaktor 100

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Inte ett endaste ett, har lagat en spricka i tanden om det räknas? hihi

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Tepåsar och mjölk, that's it

 

20. Vem är din favoritkändis? Kungen, så himla söt

 

21. Vad är du på för humör just nu? Irriterad och frustrerad över alla grejer som ligger runt omkring mig

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Har aldrig kunnat dehär med världsdelar o var alla länder ligger men efter lite googlande så har jag svaret: Europa, Mellanöstern (är det en världsdel?) och Asien. Ja, när jag o Sara var i Turkiet så var vi faktiskt i Asien

 

23. Snarkar du? Ja, lite halvt ibland

 

24. Vilka yrken har du provat på? Trädgårdsmästare om jag får säga det själv men på pappret står det trädgårdsarbetare, butiksbiträde, diskare, servitris, lagerarbetare, vårdbiträde, barnskötare och fritidsledare

 

25. Hur går du helst klädd? Hemma vill jag ha mjukiskläder, annars gillar jag tights och någon lång t-shit eller tunika

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfru, jungfru, jungfru, jungfru kär, här är karusellen som skall gå till kvällen, tio för det stora och fem för de små, skynda på, skynda på för nu skall karusellen gå! 
Jag är Jungfru om inte det framkom

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Lakrits och choklad

 

28. Vad sa du senast? Sjöng lite tyst för mig själv när jag svarade på stjärntecken-frågan

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild, fotgrafisk bild, rörlig bild och syslöjd. Allt annat suger!

 

 
 
 
 

30. Vad har du på dig just nu? Pyamas

 

31. Vilken är din favoritaffär? Handlar nästan bara på HM men jag älskar typ sånna affärer där ett linne kostar  2000 (skulle aldrig köpa ett linne för 2000, om det så hade en söt katt på sig)

 

32. Vad har du för storlek i kläder? Oftast XS-S men ibland kan jag köpa kläder i till och med XL, beror helt och hållet på hur jag vill att det skall sitta

 

33. Vad har du i dina fickor? Har inga fickor på pyamasen men i vanliga fall kan man hitta precis allt i mina fickor, en gång hittade jag en cheeseburgare (jag åt den inte)

 

34. Vad köpte du senast? Bussbiljett

 

35. Hur många gånger har du flyttat? 1 gång från huskvarna till landet, 1 gång från landet till tranås, och 1 gång från tranås tillbaka till landet så det är 3 ggr men sen flyttar jag ju var o varannan vecka mellan Gbg, landet o Sara. Man vet aldrig var man hittar mig

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? "Man klarar sig inte utan kniv i skogen" Tack Birk Borkasson, jag väljer KNIV, REP, GAFFELTRUCK!!!

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Alla vet att jag inte är jag på morgonen. Senkvällen/natten är jag nog som mest kreativ o kommer på saker jag vill göra, jag skriver ner det på en lapp o bestämmer mig för att göra det morgonen därpå eftersom det är sent just när jag kom på idén. Morgonen därpå är jag inte jag, jag skiter fullständigt i dendär lappjäveln

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Django

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej. Har råkat sticka mig några gånger när jag sytt kläder men mer än så har det inte blivit

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jaaa, hundra gånger

 

41. Vad åt du till frukost? Läs föregående inlägg... Kaffe och grapefrukt

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag hade precis börjar högstadiet och insåg nu att barndommen var över och jag tvingades bli tonåring. Lekte med barbie i smyg och det var nog sista året jag kollade på bolibompa varje dag. Yes, jag var ett kiddo in i det sista

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Är mest jag som gör extra speciella grejer, bäst jag slutar med det eftersom jag inte kan komma på nått någon annan gjort för mig

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På kudden brevid eller nattduksbordet

 

46. Vad var det sista du åt? Räknas te? Annars var det en macka med smör och salt

 

47. Vem är världens vackraste kvinna? Jag har inte sett alla så kan inte uttrycka mig i den frågan

 

48. Är du blyg? Ja väldigt, men bara för vissa personer. Vissa dagar är jag helt oblyg för allt och alla men dom dagarna är ganska så få

 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Jag minns inte, Lady Gaga kanske?

 

 

50. Vad heter du i andra namn? Maria Sofie

 

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja, men ingen större skada skedd.

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja det tror jag att jag måste ha någonstans

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Ingen, träning suger men jag gör det ändå

 

54. Har du några husdjur? Katt och kanin

 

55. Vill du gifta dig? Ja, har allt planerat o klart in i minsta detalj inuti min lilla lilla drömhjärna

 

56. Var växte dina föräldrar upp? Göteborg

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, när jag, Sara och Anton hittade en påkörd kille i diket. Har aldrig vart så nervös o rädd

 

58. Har du svenskt ursprung? 100% så himla tråkigt

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Torre, Hajtis och lillan. Mamma kallar mig lillan på mornarna för att låta snäll så jag inte skall bli arg/argare i mitt morgonhumör. Blir bara ännu mer mer arg av det

 

60. Vilka är dina största svagheter? Pratar tyst som en mus. Är ganska nervös/osäker över att säga saker jag inte är helt hundra på för är rädd att bli dumförklarad. Tänker och dagdrömmer på tok för mkt och är expert på att skjuta på saker o göra allt i sista minuten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0