5 hädelser sen sist

Äsch, glöm förra inlägget. Jag fick skrivsug på direkten. Har ett par saker som "hänt" sedan jag sist skrev till er.
Vi tar det i sifferordning:
 
1. ny mobil
Ja, det började ungefär såhär: Jag Kitty och Sara åkte till Ullared för att handla julklappar (jag köpte en) sedan fortsatte vi bilfärden till Halmstad där vi besökte Bibbi o Jennifer i deras mysiga/mögliga stuga <3 hihi.
På lördagen var det fest för alla våra slantar, så många slantar att jag fick be Kitty betala alkoholen tillslut o.O Under kvällen var vi först hemma i stugan sen förferre sen ut sen fyllemat o sen ut o dansa igen och hejsan hoppsan så var väskan öppen o mobilen borta(!) Jaha, tänkte jag och ringde mamma (från saras mobil då) så mitt kort vart spärrat iaf sen åkte vi hem o sov.
Dagen efter kände jag hur sjukt beroende jag är av min mobil så redan på måndagen for jag fort som katten iväg till jkpg o kirrade nytt simkort o ny mobil + ny höst/vinterkappa. För er som är intresserade av prylar o märken o shit så blev det en samsung galaxy s2, s3an är på tok för stor för mig o iphone är på tok för ömtålig (glas) för mig så jag är ändå nöjd med den jag köpte. Den är tusen gånger bättre än min gamla htc wildfire s iaf, faktum är att den är/var så dålig att "stölden" inte ens gick på försäkringen för den var för gammal (n)
 
 
 
2. ny skrivare
När vi va i Ullared köpte jag mig en ny skrivare, Canon pixma MG3250 om det intresserar er. Jag måste säga att jag är störtkär i den allaredan även att jag bara installerat den halvvägs. Man skall kunna ha den trådlöst också men än så länge har jag bara kopplat in med usb, skall försöka på wifi-installationen imorgon kanske?
 
 
 
3. Nytt linne
Med tanke på min nya skrivare och förra årets julklapp av Ninna (transferpapper) så har jag nu äntligen kunnat tillverka mitt R2D2linne och har planer på fler tråkiga kläder jag nu kan göra till favoriter.
 
 
 
4. Missfärgade kläder blir vita igen
Ja, på tal om kläder. Minns ni för nått inlägg sedan när jag köpte kortbyxor, skor o ett linne?
Det linnet alltså, när jag köpte det så vart det typ sminkrester runt kragen så jag var ju tvungen att tvätta det innan jag kunde använda det såklart.
Mitt helt nya fina vita spetslinne, efter allra första tvätten blir det illrosa!!! och jag har inte ens använt det en enda gång!!! Jag flydde i panik ner till tvättmakinen o tvättade det med blekmedel, färgmedel, tvättmedel o alla medel man kan ha för att få tillbaka orginalfägen, det gick inte.
Jag la det i klor över natten och tvättade det sedan idag igen på morgonen i 60 grader även att det rekommenderades 40, men gud vilken tur jag gjorde det för nu är det inte ett spår av rosa kvar :D:D Visst, det kanske inte är kritvitt efter alla medel o grejer jag haft på men hellre lite grådassigt än rosa :)
 
 
5. Färgat håret
Jag har hunnit med att fixa till mitt hår litegranna med. Gick in hos frisören o fick en tid så snabbt som dagen efter (y) Jag hade ju sagt till mig själv att jag inte skulle färga håret nu när jag låtit det va sedan över ett år tillbaks men jag kunde inte hålla mig så det blev lite ljusa slingor och jag vart nöjd, nöjd, nöjd :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0