Jul på liseberg

Trots nästan 10 minusgrader tog jag o wurre på oss halsduk, vantar o öronmuffs för att bege oss till Liseberg i lördagskväll. Herre jösses vad mkt folk det var, mer än va de e på sommaren tror jag bestämt. I och med den brutala kölden var vi inte där så värst länge men ändå hann vi med att provsmaka på lite av varje i marknadsstånden och fick med oss 2 st korv hem, sååå himla goda, en med whiskey och en med congac vart det tillslut.
Himla mysigt var det där inne med alla fina ljus och för att hålla parkgästerna kvar lite längre var det utplaserade typ grillar där man kunde ställa sig o värma upp de stackars små fingrarna vid (y)
Skridskobanan var tyvärr inte aktuell för oss då 1. Vi hade inte med oss skridskor 2. Det var bara fööör kallt för att stå i kön till skridskouthyrningen, så det var ju ganska synd för skridskor är något jag tycker är roligt även om jag inte kan åka ö.h.t.
Jag rekommenderar iaf alla mina läsare att gå på jul på liseberg, men klä er efter väder och lite till :)
 

Bästis
 
Alla tusen juleljus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0