Köttfärssås, steg för steg

Nämde innan att jag gjort köttfärssås idag, här kmr det steg för steg i bild hur jag gör på ett ungefär :)

Lite färs. 2,2 kilo för att vara mer exakt. Allt detta kan jag ju inte göra köttfärssås på jag delade den i 4 och använde 1/4

Dessa ingredienser behövs förutom färs då: smör att steka i, champinjoner, lök, grädde, tomatkross, chilisås och slutligen salt och peppar som Marie Sernerholt gillar så mkt, he he :P

Börja du med att steka färsen och lägg sedan i hackad lök. Ett tips för dig som bor som jag, dvs utan lökskärare vill jag ge ett tips att ha simglasögon på dig när du hackar lök. Om man nu inte vill lipa som ett litet barn vill säga.

Skiva lr dela champinjonerna, dessa var väldigt små så för mig räckte det att bara dela idag. Kan även funka med konserverade champinjoner men färska e ju godast.

När kastrullen med vatten som står brevid den stekta färsen börjar koka kan du gå o hämta din spagettiburk.

Har du ingen spagettiburk kan du ta spagetti direkt ur plastförpackningen. Barilla skall man alltid ha för det finns ingen godare spagetti och ingen kan säga nått annat. Punkt.

Konservera upp burken med krossade tomater

Lägg i tomaterna, en klick chilisås och grädde på färsblandningen salta o peppra och kanske använd några fler kryddor. Jag använde idag pakrikapulver och chilipulver.

Häll av pastan när den e klar och lägg upp allting på en blommig tallrik.

Ät upp allt så fort du kan.

Jaa, så går det till när jag gör köttfärssås :)
Men nu undrar ni säkert vad som egentligen hände med den där köttfärsen som jag aldrig använde...?

TADAA!!! Lagt allt i påsar och fryst ner i en frys jag har hemma. Har man ingen frys får man göra asmkt köttfärssås och bjuda typ 100 kamrater på eller så kan ni bara köpa en mindre förpackning köttfärs, det kan ni välja själva.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0