Upprop

Idag är jag inte på gott humör. Åkte med Sara på uppropet i Tranås i förhoppning om att det kanske skulle finnas en liten plats över till mig men det fanns det ju såklart inte. Det var en av dom där nervöst jobbiga stunderna i livet man har av att sitta där och lyssna när dom ropar upp alla namnen och man ställer sig frågan: vad gör jag här?
Det blev inte så mkt bättre av att tanten som välkomnade alla sa: Ni som sitter här idag har höga betyg och god arbetslivserfarenhet. Det är tråkigt för dom som inte kom in på utbildningen, men dom bryr vi oss inte om ett dugg nu. Vad glad jag blev av att höra dedär :(
När jag kom ut i bilen såg jag att jobbet hade ringt och ville att jag skulle jobba ikv men eftersom jag missade samtalet så hade dom redan satt in en annan vikarie :(
Hade även fått en sms-avi för mitt paraply jag köpt, så fick åka ända till Gränna för att hämta det, lagom kul. Jag hade stor lust när jag ändå var ute och åkte att ta svängen om Göteborg bara för att krama wurre lite, för det var väääldigt behövligt men när jag kommit till Gränna fattade även jag att det inte var lämpligt.
När jag kom hem öppnade jag mitt paket med paraplyet i och det var fint, ända roliga saken idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0