Rädda världen lite varje dag

Har precis kollat på kunskapskanalen, det var ett program om hur man tar hand om miljön och sparar energi. Jag känner genast att jag vill skrota min bil och släcka alla lampor och bara ha stearinljus. Men sen är det ju inte riktigt så enkelt...
En sak som jag ändå tänker tänka på framöver är att när jag och Sara är sugna på godis kan vi ju faktiskt till ica ist för att starta bilen, och särskillt nu när det börjar bli kallt för då är det ju inte alls bra att starta kalla bilar bara för att åka upp och ner för en liten backe.
Det må hända att detta är någonting jag får för mig just nu efter att att sett programmet för jag tror att när det väl gäller är jag lika lat som förr :( Sara, påminn mig att vi skall nästa gång, för miljöns skull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0