Resan till Tyskland

Nu är jag och Sara hemma från Tysklandsresan. Vi har haft det himla trevligt! Vi åkte i måndags morse till Helsingborg och checkade in på hotell Viking. Det var fint men ganska små rum och MINILITEN toa. Men det funkade. Vi gick lite på stan i Helsingborg och handlade lite, Sara köpte sig en tröja och jag köpte inget.
Vi gick upp till slottet och kollade på den fina utsikten och tog lite bilder och satt på gräset o chillade :)
Sedan gick vi o handlade lite flöt inför kvällen och på hemvägen tillbaka till hotellet stannade vi till på en bar och tog varsitt glas rött uteserveringen, eftersom det var måndag.
När vi kom tillbaka till hotellet kröp vi under täcket med en påse chips och kollade på Svenska Hollywoodfruar. Åh vad jag älskar Maria Montazami <3
Dagen därpå gick vi upp tidigt och fick en rejäl frukost! Sedan tog vi färjan över till Helsingör och körde igenom hela Danmark till Rödby och sedan vidare med färjan till Puttgarden och Boarder shopen! Käre gud vad mycket godsaker dom hade. Vi fick gå 2 vänder vad vasina fulla kundvagnar o tömma i bilen. Själv köpte jag ca 17 flak öl, 4 liter wiskey, många kilo godis, 3 dunkar vin, 14 flaskor vin och en 3litersdunk med sprit, på ett ungefär.
Det var precis så att allt fick plats i bilen och liiite baktung blev den, men vi lastade ganska bra så det gick bra. Så nu tror jag att vi klarar oss ett tag iaf ^^ hihi
Hemvägen gick åt helvete. Kärringstopp på motorvägen i Köpenhamn (observera att det faktiskt var bilkö) När vi kom hem till Sverige missade vi lite skyltar och vips så hade vi kommit till Mellbystrand (y) För att vi inte skulle köra vilse körde vi tillbaka till Helsingborg och hittade tillslut rätt väg hem :) Jag körde på gamla traditioner att köra om så många lastbilar som möjligt på rad. Lyckade med 7 st. Rekordet är 11, kanske kan slå det nästa år :)
Idag har vi jobbat och packat inför Sthlm, för dit åker vi imon tidigt som fan. 20 över 7 kmr Saras morfar o hämtar oss och kör oss till tåget. Jag kom med den brillianta idén att ta med frulle på tåget så då får vi iaf liiiite sovmorgon, det känns bra.
Nu skall jag umgås med familjen Svärd.
Pusshej<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0